Maratons de Contes

La Xarxa Solidària de La Fundació Xarxa, juntament amb els voluntaris de l’àrea social de la Fundació Xarxa, va organitzar durant 10 anys, la Marató de Contes a diferents teatres de Barcelona (els últims anys a la Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya), destinant les recaptacions a entitats o associacions amb programes per a ajudar persones amb problemes. (Veure històric)

Actualment, la Marató de Contes, s’ha traslladat a diverses poblacions xarxa, les quals organitzen aquest esdeveniment amb el mateix esperit amb el que va néixer la Marató de Contes: ajudar a persones necessitades, assistir a col·lectius amb risc d’exclusió social i afavorir la integració social i cultural dels infants en àmbits determinats.
Algunes d'aquestes poblacions són: Rubí, Gavà, Terrassa, Vilafranca del Penedès, Corbera de Llobregat, Santa Perpètua de Mogoda...
Aquesta jornada representa la reivindicació del conte com a element de comunicació entre adults i infants. Durant un dia i des d’un escenari emblemàtic, espectadors anònims i personatges famosos de la política, l’escena, l’art i la literatura, expliquen un conte al públic. És la reivindicació de la paraula com a nexe de contacte solidari. La Marató de Contes és un exemple de mobilització de la societat civil catalana en favor dels sectors menys afavorits de la població.

Les recaptacions es destinen a un programa específic d’una entitat que treballi en algun àmbit d’ajuda als sectors socialment més desafavorits o els malalts.