Trobada de grups Xarxa a Manresa en marxa!

Avui s'ha fet la roda de premsa de presentació dels 40 anys del grup Imagina't-Xarxa Manresa que preparà la trobada de grups a l'últim cap de setmana de maig. Durant el 27 i 28 de maig una dotzena de propostes de companyies sobretot del Bages es podran veure a la ciutat, combinada amb activitats específiques pels grups Xarxa.

En record a Francesc Clua

Avui volem tenir un record per a una persona estimada que ahir ens va deixar. El traspàs del Francesc Clua Horcajuelo als 81 anys ens fa parar el temps i reflexionar sobre la nostra pròpia existència com a Fundació Xarxa.

El Raval sobre d'espectacles literaris amb Món Llibre

Hem estat presents als espectacles que s'han fet a la 13a edició del #MónLlibre17 de Barcelona Cultura: contes fets espectacle, espectacles de contes.Nombroses activitats envoltades de llibres i literatura fan possible que el cor del Raval aculli el festival Món Llibre que acosta la literatura infants i joves. Des de la Fundació hem anat a veure alguns espectacles.

11a MITMO a Mollet del Vallès

Del 7 al 9 d'abril Mollet del Vallès s'ha omplert d'espectacles de titelles amb la MITMO. Aquesta Mostra Internacional de Titelles ha comptat amb 17 companyies diferents. En algunes de les 73 representacions ens hem fet presents per felicitar l'organització: Galiot Teatre i l'Ajuntament de Mollet del Vallès.

Nombrosa afluència als estands de la Fundació a la Mostra d'Igualada

Enguany la Fundació Xarxa ha incrementat la presència a la Mostra d'Igualada durant els 4 dies que ha durat. Del 30 de març al 2 d'abril va ser present a l'Espai Aniversari i a la Llotja on va atendre 89 col·lectius diferents, més de 200 persones, entre grups Xarxa, companyies, programadors, administracions i mitjans de comunicació. Va participar a la jornada de professionals presentant el portal Butaka, aconseguint ressó als mitjans.

Informa't amb l'APP de la Xarxa

La Fundació Xarxa fa un pas més en la comunicació amb les noves tecnologies i ha creat una APP amb l'ajuda de Fila12. Aquesta es va estrenar coincidint amb el primer dia de la 28a Mostra d'Igualada, aconseguint desenes de descàrregues en aquests primers dies. Podeu descarregar-la en els stores d'Android i Apple. Hi trobareu la informació dels grups Xarxa i tota l'agenda d'espectacles programats arreu del territori per la Fundació.

Entrevista a Francesc Rosell, cap de voluntaris de la Mostra

A pocs dies de l'inici de la 28a Mostra de Teatre Infantil i Juvenil, el grup de voluntaris de La Xarxa Igualada es prepara per dur a terme la seva tasca, un bon exemple del valor del voluntariat. Parlem amb el Francesc Rossell, cap de voluntaris de La Mostra, que en passeja per la història d'aquest esdeveniment i ens descobreix tots els seus secrets. Descobriu el contingut de l'entevista aquí.

Serem a la Mostra d'Igualada 2017

Ahir vam celebrar el dia Mundial del Teatre infantil i juvenil al Mercat de les Flors en l'acte de presentació de la 28a Mostra d'Igualada.
Del 30 de març al 2 d'abril ens trobareu a l'estand 10 de la Llotja al Museu de la Pell i a l'espai Aniversari amb els 45 anys de Xarxa Terrassa, 40 de Manresa i Badalona, 35 de Cerdanyola del Vallès i Sant Feliu de Llobregat, 30 de Cervera i Olea i 20 d'Abrera.

Feliç Dia Mundial del Teatre Infantil i Juvenil

Avui 20 de març celebrem aquesta efemèride tot recordant la importància d'apropar els espectacles a les generacions més joves.
I així que us animem a anar als teatres i a gaudir dels espectacles infantils i juvenils!!
El Teatre, i per extensió tots els altres gèneres d'arts escèniques, són cultura i ens ajuden a fer-nos grans i a ser millors persones.
Consulteu web oficial amb manifest d'enguany.

Presents al 8è Festival de Titelles TOT del Poble Espanyol

Durant tot el cap de setmana del 18 al 19 de març s'ha realitzat la 8a. edició del TOT, Festival de Titelles de Barcelona al Poble Espanyol. Diversos grups Xarxa s'hi han fet presents per gaudir de les 70 funcions dels 14 espectacles diferents que es presentaven.

Els grups Xarxa es formen en

Els grups Xarxa es formen en "Comunicació i públics"

Els grups Xarxa es posen al dia coneixent noves eines de comunicació: twitter, el nou portal Butaka i la futura APP de Xarxa amb l'ajuda aPortadaCat i Fila12. La jornada de formació d'enguany es va fer a Martorell i es va centrar en realitzar una bona comunicació de les activitats pròpies de cada grup.

Espai de carrer de Viladecans

Diversos grups Xarxa han assistit a la 3a edició de l'espai de carrer al Cúbic de Viladecans. En aquesta jornada organitzada per l'Ajuntament de Viladecans i l'ICEC de la Generalitat de Catalunya s'ha ofert 12 espectacles per a poder ser contractats per festes majors de ciutats i pobles de Catalunya.

El grup Imagina't-Xarxa Manresa prepara els 40 anys

A Manresa es comença a fer bullir l'olla amb les primeres reunions de diferents voluntaris que han passat al llarg dels anys pel grup Imagina't. Estan preparant diferents activitats per celebrar els primers 40 anys d'existència. També ho faran amb la resta de grups Xarxa organitzant la trobada anual els propers 27 i 28 de maig.

Presentació de la Mostra d'Igualada 2017 a l'ICEC

El 23 de febrer ens vam reunir a l'ICEC de la Generalitat de Catalunya amb les entitats del sector per a presentar la La Mostra d'Igualada - fira de teatre infantil i juvenil 2017.
Hem descobert les novetats de la programació , itineraris i activitats professionals.

Els grups Xarxa presents a FETEN 2017

Membres de la Comissió Assessora d'Espectacles i de varis grups Xarxa han estat presents i gaudit de la 21a edició de FETEN, la Feria Europea de Artes Escénicas para Niños y Niñas que s'ha celebrat del 12 al 17 de febrer. El dimarts van assistir a la presentació de la Mostra d'Igualada que es va fer allà.

Encarrilem projectes del 2017

La Comissió Permanent s'ha reunit a Martorell per anar tancant l'any econòmicament, valorar el 5è Tast d'Espectacles Familiars, calendaritzar les diferents activitats de l'any, tractar la participació a La Mostra d'Igualada i establir les bases del pla de Comunicació, entre d'altres.

Bon Nadal i feliç 2017

La Fundació Xarxa us desitja unes molt Bones Festes, plenes d'espectacles.
Així que voluntaris, pobles, companyies, distribuidors, programadors, i tota la gent que estima l'espectacle familiar: Bon Nadal i feliç 2017!!

Xarxa Corbera celebra els 20 anys de grup

Dissabte a la tarda Xarxa Corber va celebrar els seus 20 anys com a grup amb l'espectacle de màgia i titelles "Xefs" de la cia. Teia Moner i un berenar esplèndid per agrair l'assistència del públic i l'insetimable col·laboració del tots els components durant aquestes dues decàdes.

Èxit de participació al 5è Tast d'Espectacles Familiars

Bona acollida i èxit de participació dels grups xarxa a la Festa de Tardor i al 5è Tast d’espectacles Familiars el passat 19 de novembre a Sant Feliu de Llobregat amb 345 persones de públic.
Els mitjans de comunicació comarcals també se'n van fer ressó.

Presentació 5a edició del Tast

La Fundació Xarxa, dedicada a la programació i difusió de teatre infantil i familiar de Catalunya, ha presentat avui, a Sant Feliu de Llobregat, el programa de la cinquena edició del Tast d’Espectacles familiars, que se celebrarà a Sant Feliu el proper dissabte 19 de novembre.

El 21 i 22 d'octubre 11a Mostra Butaka

Olesa de Montserrat acollirà un any més la Mostra dedicada al Teatre Jove.
La programació ja està tancada i la podeu consultar clicant aquí.
6 espectacles diferents, un Show Cases Jove i un concert per tancar la Mostra. Us hi esperem!

Serem presents a la Fira Vallès Kids

La Fira Vallès Kids tindrà lloc els dies 8 i 9 d’octubre de 2016 i estarà ubicada a Roca Umbert (Granollers).
L’entrada al recinte firal és gratuïta. Nosaltres hi serem presents en l'espai per a entitats difonent la nostra tasca. Més informació a la seva web.

Felicitem en Cesc Serrat pels seus 50 anys dalt l'escenari

La Fundació Xarxa ha estat present a la festa que ha organitzat la biblioteca central de Terrassa per celebrar el 50 anys de trajectòria en el teatre escolar i familiar d'en Cesc Serrat. La Carme, la Núria i en Jaume van participar de la trobada i li van fer un obsequi en nom de la Fundació. Felicitats Cesc!!

La Comissió Permanent inicia nou curs

La Comissió Permanent de la Fundació Xarxa, després del FIT de Cerdanyola ja s'ha començat a reunir per tirar endavant els projectes del nou curs que ha començat.
Dimarts 27 es va fer una reunió específica de Comunicació i divendres 30 la de coordinació de les diferents àrees amb els diferents projectes engegats.

Ja tenim la 10a edició del FIT inaugurada

L'espectacle ¿Dónde van los globos? de la companyia italiana Assemblea Teatro ha donat el tret de sortida a la 10a edició del FIT Festival al Teatre Ateneu de Cerdanyola del Vallès.
Després brindis i pa amb vi i sucre amb els voluntaris, premsa i actors.

L'Assessora d'Espectacles es reuneix per triar els participants al 5è Tast

L'Assessora d'Espectacles de la Fundació Xarxa ha fet la seva reunió periòdica, aquest cop a Igualada i a més a més de recordar la programació del FIT a Cerdanyola, s'han estudiat les 54 propostes rebudes per a participar en directe al 5è Tast d'Espectacles Familiars.

S'han rebut 54 propostes per a participar al 5è Tast

Després de 2 mesos d'inscripcions s'ha tancat el procés de recepció de projectes per a participar en directe al 5è Tast d'Espectacles Familiars. S'han rebut 54 propostes.
Ara la Comissió Assessora n'haurà de triar 10.

Presentació oficial del 10è FIT a Cerdanyola

Amb la presentació oficial es dóna el tret de sortida a la 10a edició del FIT a Cerdanyola del Vallès. La Fundació Xarxa hi va ser present recolzant sobretot el grup Bambalina per exposar els
26 espectacles i tallers que faran les 15 companyies.
Després es van bufar les espelmes del pastís i es va gaudir d'un fragment de l'espectacle Teatre de Funàmbuls de la companyia Circ Xic.

Amb el nou curs, l'Escola va de bolo té nova programació

Comencem un nou curs i el bus de l'Escola va de Bolo ja va carregat d'una nova programació per als centres escolars.
Si voleu portar els alumnes al teatre feu la inscripció descarregant aquest full i envieu-lo a escolavadebolo@fundacioxarxa.cat. Teniu temps fins el 30 de setembre.

La Fundació Xarxa present al Giracirc de Collsuspina

Del 19 al 21 d'agost es celebra la segona edició del Giracirc a Collsuspina. Podeu veure'n la programació a la web oficial.
La Fundació Xarxa hi és present amb una carpa per donar-se a conèixer entre les poblacions del Moianès, les companyies participants i els centenars de persones que s'hi acostin com a públic.

El FIT 2016 a Cerdanyola ja té dates i programació

El Festival Internacional de Teatre Infantil i Juvenil de Cerdanyola del Vallès arriba a la seva desena edició. Ara ja fa uns anys que és bianual i aquest setembre toca. Del 23 al 25 de setembre 15 companyies amb un total de 22 representacions i 4 tallers ompliran els escenaris de Cerdanyola. Consulteu programació.

Ja es poden presentar projectes per la 11a Mostra Butaka

El grup Butaka Olesa està treballant perquè la 11a Mostra Butaka sigui una realitat els propers 21 i 22 d'octubre. Companyies, ja podeu enviar proposta d'espectacle per a presentar en directe a la 11a Mostra Butaka o projecte per mostrar-lo al Showcase. Envieu propostes a butakaolesa@gmail.com

FESTIVALS D'ESTIU

Durant els mesos d'estiu els pobles Xarxa que tenen Festa Major al seu poble continuen oferint espectacles familiars, per tant l'activitat de la Fundació aquests mesos no para.
A més a més, els programadors inquiets i els que vulgueu voltar per Catalunya i gaudir dels festivals d'estiu podeu visitar:

EL MASNOU - Ple de Riure
ESTERRI D'ÀNEU - Esbaiola't
COLLSUSPINA - Giracirc

Obertes les inscripcions de projectes per al 5è Tast d'Espectacles

El 5è Tast d'Espectacles Familiars es durà a terme el proper 19 de novembre de 2016 al Teatre del Centre Parroquial de Sant Feliu de Llobregat.
El període per a presentar projectes i participar mostrant un fragment de 10 minuts de l'espectacle serà del 6 de juliol al 10 de setembre de 2016.
Per presentar projecte cal complimentar la fitxa d'inscripció.

ÚLTIMA PERMANENT DE LA TEMPORADA

El divendres 1 de juliol la Comissió Permanent, màxim òrgan directiu de la Fundació es va reunir a Terrassa per valorar la Trobada de programació de Cervera, la implantació del programa PIGALL i programar les properes activitats després de l'estiu.

Entrevista amb Xarxa Cervera

Després d'un mes de la celebració de la trobada de programació dels grups xarxa, parlem amb els responsables del grup local de Cervera, organitzador de la festa.

S'engeguen els motors del 5è Tast d'espectacles familiars

El passat dijous 16 de juny, la presidenta de la Fundació Xarxa, Isabel Arias i el cap d'àrea d'espectacles, Joan Lorenzo, es van reunir amb el senyor Manel Martínez, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat per tal de programar, reservar espais la cinquena edició del Tast d'Espectacles familiars que es durà a terme el proper 19 de novembre de 2016.

Festa Cloenda de Xarxa Corbera

El passat 11 de Juny La Xarxa Corbera va celebrar la seva Festa de Cloenda de la temporada 2015-2016 amb una xocolatada popular i amb el lliurament del Premi del Públic d’aquesta temporada a la Companyia Òpera Prima pel seu espectacle Nyam, un tastet d’òpera.

Cervera acull la trobada de Programació 2016 dels pobles Xarxa

El diumenge 29 de maig els grups Xarxa vam gaudir de les activitats organitzades pel grup xarxa de Cervera en aquesta població, on es va celebrar la Trobada de Programació d'enguany, una bona ocasió per iniciar la celebració del 30è aniversari d'aquest grup.

Els pobles Xarxa gaudeixen de la 4a edició del FITKAM

Montemló ha acollit la quarta edició del Fitkam amb una trentena de funcions durant tot el cap de setmana del 21 i 22 de maig. Les companyies participants amb els seus espectacles ens han presentat diferents propostes, moltes de les quals estan o entraran a formar part del catàleg de la Fundació Xarxa.
Alguns dels pobles Xarxa han participat durant el cap de setmana per gaudir del teatre i valorar els espectacles per les seves programacions.

VII MARATÓ DE CONTES a Corbera de Llobregat

La Xarxa Corbera organitza per setè any consecutiu un Marató de Contes solidaris on la recaptació de les entrades solidàries a 2€ cadascuna es destinarà a reconvertir-los en possibilitat d'accés als espectacles infantils i familiars que es programin a Corbera per les famílies beneficiaries del serveis socials.

26è Festival Internacional de Titelles de Gavà

Gavà ha celebrat del 13 al 15 de maig el 26è Festival Internacional de Titelles, un certamen que anualment organitza La Xarxa amb l'Ajuntament i que enguany ha acollit mes de 30 representacions de 16 companyies diferents.

ASSEMBLEA DE PATRONS 2016

El passat 17 d’abril es va celebrar a Martorell l’Assemblea Ordinària de Patrons de la Fundació Xarxa amb l’assistència de 19 patrons i la delegació de vot de 18 més.

MÉS TAST D’ESPECTACLES

Les companyies que van presentar proposta al Tast, juntament amb altres companyies del sector que volien donar-se a conèixer es van reunir amb programadors i distribuïdors en el Sopar del Tast.

LA XARXA CELEBRA ELS 20 ANYS

La Xarxa és present en més d’una seixantena de poblacions catalanes. És el circuit de programació estable més important de Catalunya, amb més de mig miler d’espectacles programats i més de 120.000 espectadors l’any.

SANT FELIU ACULL LA IV EDICIÓ DEL TAST D’ESPECTACLES

La Fundació Xarxa presenta per quart any, el Tast d’Espectacles. Una jornada oberta al públic i dirigida especialment a programadors, companyies i altres professionals de les arts escèniques per a públic infantil i familiar.

IV Tast d’Espectacles de La Xarxa a Sant Feliu de Llobregat

La Fundació Xarxa, dedicada a la programació i difusió del teatre infantil i juvenil a Catalunya, presenta en roda de premsa la 4a edició del Tast d’Espectacles coincidint amb la celebració del 20è aniversari de Xarxa.

LA MOSTRA BUTAKA CELEBRA EL 10È ANIVERSARI

Espectacles de teatre. titelles, música, teatre de carrer, a més a més dels showcases i taules rodones, van conformar el programa de la Mostra Butaka de teatre per a joves en el seu 10è aniversari.

TAST D'ESPECTACLES. INSCRIPCIONS

Obert el període d'inscripcions per participar com a programador o professional del sector en el IV Tast d'espectacles de La Xarxa

OLESA ES PREPARA PER LA MOSTRA BUTAKA

La Mostra Butaka arriba a la 10a edició amb una programació per a joves molt variada, showcases i altres activitats. + info web butaka

L'ESCOLA VA DE BOLO. ESPECTACLES PER AL PROPER CURS

L’escola va de Bolo és el programa que la Fundació Xarxa posa a l’abast de les escoles del Baix Llobregat i als seus alumnes de 3 fins a 16 anys, amb l’objectiu d’apropar les arts escèniques als infants des d’un entorn de referència per a ells: l’escola.

GAVÀ ARRIBA A LA 25A EDICIÓ DEL FESTIVAL DE TITELLES

El FITG és un dels esdeveniments més esperats per atots els gavanencs, no tan sols pels més menuts. El certamen és un festival plenament arrelat a la ciutat i punt de referència en el circuit internacional d’aquest tipus d’espectacles.

EN JAUME AMIGÓ, PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ DES DE LA SEVA CONSTITUCIÓ, DEIXA LA PRESIDÈNCIA DE L’ENTITAT

Jaume Amigó, president de Xarxa des de la seva creació ara farà 20 anys, passa el testimoni a Isabel Arias, voluntària des de fa 13 anys del grup local de Xarxa Corbera.