LA MOSTRA BUTAKA CELEBRA EL 10È ANIVERSARI

Espectacles de teatre. titelles, música, teatre de carrer, a més a més dels showcases i taules rodones, van conformar el programa de la Mostra Butaka de teatre per a joves en el seu 10è aniversari. Propostes molt arriscades, les unes per fer pensar, les altres per fer riure i altres per gaudir-ne visualment, van fer entusiasmar al jove públic que va omplir les butaques dels 3 espais de la ciutat d’Olesa que han acollit les 12 funcions del certamen.

Segons els organitzadors “Sentir els espectadors al carrer debatint l’espectacle un cop acabada la funció, és el millor indicador per saber que l'obra els ha arribat”. I és que aquest és el sentit de la Mostra i de les funcions per a joves espectadors, que l’espectacle “els hagi arribat”, que l’hagin sentit en tots els significats que aquesta paraula pugui tenir: comprendre l’argument, entendre l’espectacle, sentir l’emoció del teatre.

La Mostra és també un espai perquè les companyies i productores hi presentin les seves propostes. El Showcases és un espai on les produccions que no tenen cabuda al programa es poden presentar en petites píndoles. Tasts dels espectacles, amb feedback per part del públic, que hi dóna una nova dimensió.

En aquesta edició de la Mostra Butaka va tenir dos showcases. El matí de dissabte va tenir lloc el Showcase de companyies joves amateurs. Joves vinguts d'Amposta, Sant Cugat, Esparreguera, Olesa i Banyoles ens van exhibir el seu treball en petites càpsules de 10 minuts, per a, posteriorment, donar pas a una xerrada informal sobre com s'hauria de muntar i com hauria de ser un circuit de teatre jove amateur, amb la idea de donar més sortida a les seves creacions.
.
La tarda va començar amb el consolidat Showcase professional, amb les presentacions de propostes escèniques de companyies que formen part del circuit professional d’arts escèniques. Aquesta és una molt bona manera de presentar un projecte i que pugui ser programat. Tal i com va passar amb l’espectacle programat d’aquesta mostra “Be God is” d’Espai Dual, els quals van presentar el projecte en el showcases de l’edició passada.