IV Tast d’Espectacles de La Xarxa a Sant Feliu de Llobregat

La Fundació Xarxa ha presentat avui, a Sant Feliu de Llobregat, el programa de la quarta edició del Tast d’Espectacles familiars, fent-ho coinicidir aquest any amb el 20à aniversari de la Fundació Xarxa. El proper dia 21 de novembre Sant Feliu acollirà, durant tot el dissabte, activitats familiars i espectacles professionals.

En la Roda de Premsa realitzada avui dijous, han intervingut el Regidor de Cultura, el Senyor Manel Martínez, el qual ha posat èmfasi i n’ha fet agraïment a la funció de la xarxa com a circuit de programació i la importància que té, per a Sant Feliu, el fet que hi hagi el grup local que organitza la programació estable i altres esdeveniments, com el Tast d’espectacles.
Segons Martínez la fundació Xarxa és una entitat brillant que compleix amb escreix la funció d’apropar la cultura a tota la ciutadania, a través de compartir l’esforç dels voluntaris xarxa amb la societat civil, institucions i companyies professionals.

Per altra banda i presentant les activitats del 20è aniversari ha pres la paraula Isabel Arias, presidenta de Fundació Xarxa, la qui ha centrat el seu discurs amb el voluntariat xarxa i la funció que realitzen els grups xarxa amb equips de govern dels diferents municipis que acullen programacions, per tal que aquestes, tinguin el suport necessari per aixecar el teló temporada rere temporada. Ha conclòs que la Xarxa té com a objectiu transversal iniciar als nens a la cultura a través del teatre, a través de les programacions estables Xarxa així com amb altres esdeveniments com ara el mateix Tast d’Espectacles o mostres i festivals Xarxa com ara la Mostra de teatre jove Butaka Olesa o el Festival de Titelles de Gavà i el Festival Internacional de Teatre de Cerdanyola del Vallès.

Arias ha finalitzat la seva intervenció amb l’explicació de la celebració dels 20 anys xarxa fent-ho coincidir amb el Tast d’Espectacles, de manera que en un sol dia es puguin fer les dues activitats, al matí potser, amb clau més interna dirigida als grups xarxa, tot i que les activitats familiars estaran obertes al públic. Però al cap i a la fi, una trobada amb els voluntaris xarxa per tal que gent de municipis molt allunyats de Catalunya puguin intercanviar in situ les seves experiències en les programacions xarxeres.

Per acabar la roda de premsa ha parlat el cap d’espectacles de la Fundació Xarxa, Joan Lorenzo, el qual ha presentat el programa i les companyies que participaran al Tast d’Espectacles. Ha remarcat que aquesta quarta edició serà molt diferent a la primera, ja que l’experiència els ha dut a polir molts aspectes d’aquesta mostra d’espectacles tant particular. El fet que hi participin deu companyies permet als programadors fer un visionat de molts espectacles en una sola tarda, així com facilita a les companyies el fet de poder mostrar els seus productes. El Tast agafa i combina companyies professionals veteranes i companyies professionals novelles, amb espectacles de gèneres molt diferenciats i companyies vingudes d’arreu del territori català. Segons Lorenzo, la Xarxa busca poder fer un cocktail o macedònia amb tots els ingredients possibles de l’escena familiar catalana.

La Roda de Premsa també ha tingut una part teatral en la seva presentació, i és que les actrius de la companyia Les Bianchis, Bàrbara Roig i Magda Puig, convertides en les “supertietes” han donat el toc teatral i d’humor que l’acte requeria. Al finalitzar han realitzat una breu actuació del seu espectacle “Les Supertietes” amb el que participaran al Tast d’espectacles d’aquest proper dissabte 21 de novembre.