Entrevista amb Xarxa Cervera

Cervera és una població de poc més de 9.000 habitants. La Xarxa Cervera arriba als 30 anys i inicien tot un any de celebració començant per l'organització de la trobada de programació. Parlem amb la Noèlia Solé, que és la presidenta del grup des de fa 4 anys.

.- PER QUÈ LA TROBADA A CERVERA?
Aquest any celebrarem els 30 anys com a grup. Som un grup força consolidat amb molts voluntaris. També ha començat gent nova. Havíem organitzat una festa de tardor al 2007 i ens quedava pendent de fer una festa de programació. Vam considerar que aquest any seria un bon any, aprofitant que començàvem els actes de celebració del nostre 30è aniversari.

.- QUANT TEMPS HEU ESTAT PREPARANT LA FESTA?
Fa un any vam començar a parlar-ne. A partir del gener és quan ens hi hem posat més forts, començant a reunir-nos els divendres i fent pluja d’idees, distribuint-nos les tasques i veient què podíem oferir.
Al mes de maig és quan hem dedicat més esforços a acabar tot el projecte i acabar de resoldre les qüestions de burocràcia.

.- COM HA ESTAT EL PROCÉS ORGANITZATIU ?
Hem anat organitzant les diferents tasques segons les preferències i la disponibilitat dels voluntaris.
Tothom tenia una o dues tasques encomanades. Des de demanar els permisos a la Paeria, Consell Comarcal, parlar amb el càtering, fer el marxandatge, comprar la decoració, els productes de l’aperitiu, fer els obsequis per als pobles, contactar amb els grups de teatre i de música, aconseguir taules...

.- AMB QUANTA GENT HEU COMPTAT?
Som un grup força nombrós i això ha ajudat molt a l'organització de la trobada. Ara mateix som una vintena de voluntaris xarxa i els nostres fills i filles, que en aquesta trobada també han treballat moltíssim. A més a més hem comptat amb altres col·laboradors que han fet que la festa lluïs molt més. En total hem estat unes cinquanta persones.

.- HI HA HAGUT IMPLICACIÓ DE LA POBLACIÓ I/O ALTRES ENTITATS?
Sí, molta! Cervera té una vida associativa molt gran, i normalment la col·laboració és molt àmplia. Hem tingut el grup de percussió Els Bombollers que han acompanyat als xarxers en cercavila fins al teatre, i també els grups de teatre professional de Cervera "Fadunito" i "La Guilla" han col·laborat amb la festa escenificant un dels seus espectacles.
Pel que fa a la població, vam obrir les portes del teatre i de la Universitat perquè poguessin assistir com a públic a les diferents representacions de la jornada.

.- ALGUNA ANÈCDOTA PER COMPARTIR?
Més que anècdota, contrabanc.
Aquell cap de setmana, a Cervera s’hi celebraren molts actes. La Paeria va quedar-se sense material per deixar-nos. Ens van dir que hauríem de llogar les taules. O que les podríem tenir el mateix diumenge al matí.
Vam haver de buscar-nos la vida perquè no podíem deixar un muntatge tan complicat com el del Paranimf per a l’últim moment. Quins nervis!
Fent una crida, vam poder comptar amb associacions que ens van deixar les taules plegables i, entre les que teníem els voluntaris de Xarxa i les que ens van deixar vam poder aconseguir-ne 50.
Vam llogar un transportista que anés a buscar-les i nosaltres, entre tots, les vam pujar a dalt del Paranimf.
Vam haver de desmuntar totes les cadires que hi havia muntades, preparades per a un concert i començar a preparar la disposició per al nostre dinar.

.- REPETIRÍEU L'EXPERIÈNCIA?
De fet nosaltres hem repetit perquè l'any 2007 ja vam organitzar la trobada de tardor i teníem ganes de fer una festa amb bon temps (recordem aquella festa com una de les mes fredes!!).
Ha estat una experiència fantàstica i molt emotiva però també difícil. Muntar una festa d’aquestes característiques requereix molt d’esforç i lligar molts caps. Sembla fàcil però no ho és i cal estar pendent de molts detalls i detallets. Tot depèn també del nivell d’exigència de cada grup. A nosaltres, ens agrada de fer les coses ben fetes i per tant, tot comporta molta feina.
De moment, engresquem d’altres grups a organitzar la festa!