En record a Francesc Clua

Avui volem tenir un record per a una persona estimada que ens ha deixat. El traspàs del Francesc Clua Horcajuelo als 81 anys ens fa parar el temps i reflexionar sobre la nostra pròpia existència com a Fundació Xarxa.

Quan repassem la història de la Fundació Xarxa, quan expliquem els nostres inicis fa 45 anys dient que, l’any 1972, gent compromesa amb la cultura catalana i el seu futur va començar a fer programacions estables de teatre per a nens i nenes arreu del país amb el nom de Moviment Rialles de Catalunya, delegació funcional d’Ómnium Cultural i que el 1995, una cinquantena d’aquests grups de voluntaris constitueixen la Fundació Xarxa, hem de dir que una d’aquelles persones compromeses va ser el Francesc Clua.

Recordem en Francesc a l’acte de celebració dels 40 anys de programació estable d’espectacles infantils que es va celebrar a Terrassa, que va acollir el testimoni dels creadors del moviment, en Josep M. Font i ell mateix, els qui recordaven amb nostàlgia com es va endegar aquest projecte i com es va estendre a la resta de poblacions catalanes.

Una persona que treballa per un ideal tan valuós com el foment de cultura necessàriament ha de romandre al nostre record.

Per això la  gent de Rialles / La Xarxa recordem en Francesc Clua, com a persona integra, honesta amb capacitat de treball i organització, que ha sabut combinar la seva passió i la seva vida  amb militància i professió, tot transmeten valors en el seu entorn.

Necessitem persones que deixin petjades com en Clua.

Gracies per tot el que has fet Francesc pels infants i joves del País. No ho oblidarem mai.