Xarxa Igualada celebra 40 anys

El cap de setmana del 17 i 18 de febrer Xarxa Igualada ha celebrat els seus 40 anys d'història amb varis concerts, espectacles, projeccions i activitats.

Dissabte 17 de febrer, a les 18.30 h al Teatre Municipal l’Ateneu, The Penguins, una banda fascinada pels ritmes caribenys va presentar el seu concert, amb una bona colla de músics a l’escenari: Reggae per xics.
Diumenge dia 18 de febrer, la Rambla Sant Isidre es va omplir d’espectacles a partir de les 11 del matí. Circ Xic va fer un homenatge als circs ambulants que anaven de poble en poble amb la seva proposta biCirc
A les 11.45 h arribarà El senyor de les baldufes de la companyia Penélope y Aquiles que és un espectacle refinat i radiant. Petit gran circ de baldufes de tota mena que destaca per la qualitat dels seus artistes.
Fèlix Brunet presentà Bicicadabra a les 12.30 h. Un personatge singular que fa màgia a les persones que es troba pel carrer, tot conduint un tricicle amb música dixieland i portant il•lusions a petits i grans.
A les 13.15, al Casal Popular Foment, Biel Rossell Pelfort es va presentar Joan l’acompanyant, una breu adaptació d’El Lazarillo de Tormes (1554) dirigida per Paco Paricio, de Los titiriteros de Binéfar. Una obra artesanal i de creació pròpia d’aquest jove actor de 13 anys.
A les 2 del migdia hi hagué un vermut familiar al Casal Popular el Foment, i la tarda va ser cinematogràfica. A les 6, al Teatre Municipal l’Ateneu, es va projectar Gran Prix a la muntanya dels invents (1975).

HISTÒRIA DEL GRUP XARXA IGUALADA

La història del grup igualadí va començar a partir de l'experiència terrassenca. El Grup Rialles Igualada (actualment Grup Xarxa d'Espectacles Infantils i Juvenils d'Igualada), va iniciar les seves activitats durant el curs 77-78, concretament havia de començar el dia 15 de gener del 1978 amb una cercavila i espectacle del Grup La Mulassa, de Girona, que es va haver de suspendre a causa de la nevada. Començà, doncs, el dia 28 amb la projecció de la pel·lícula La Ventafocs.

La història havia començat molt abans en una reunió a final d'agost del 1977 de l'Associació de Pares de Família d'Igualada amb Francesc Clua, que era el coordinador del Moviment Rialles de Catalunya, acollit a Òmnium Cultural, i tenia la seva seu a Terrassa. Aquest moviment es va obrir també en aquell moment a Sabadell, Badalona, Manresa i Vilafranca del Penedès, i esdevenia així una de les primeres ciutats amb programació estable.

La finalitat de Rialles en el seu origen, i que és plenament vigent actualment a La Xarxa, era promoure espectacles de qualitat estètica i pedagògica per a un públic familiar, que permetessin la participació i creativitat i que fessin sintonitzar el públic amb la cultura catalana.

Fruit d'aquesta iniciativa, l'any 1990 el grup Rialles impulsà La Mostra de Teatre Infantil i Juvenil d'Igualada, que l'any que ve arribarà a la 30a edició. L'any 1995 el grup Rialles d'Igualada es va incorporar a la Fundació Xarxa de Teatre Infantil i Juvenil, per continuar de manera ininterrompuda la seva habitual programació.