SAMFAINA DE COLORS

Telèfon
Població
Argelaguer

Samfaina de Colors és el projecte creatiu liderat per la cantant, multiinstrumentista, compositora i pedagoga musical Mirna Vilasís. Construeix universos on la música és el llenguatge principal d’expressió d’un art lliure i obert a totes les disciplines artístiques. Un mestissatge cultural on s’entrellacen música, poesia i art visual. Va ser cofundat el 1988 amb Xavi Múrcia.

És un projecte artístic de qualitat, que desenvolupa un intens treball dedicat a la producció i exhibició d’espectacles musicals de nova creació. Partint de la bellesa, ofereix experiències que acompanyen i estimulen la sensibilitat artística i el despertar creatiu. El llenguatge propi, el contingut i les diferents capes de lectura connecten amb públics de totes les edats.

Mirna Vilasís treballa colze a colze amb un equip d’artistes, tècnics i col·laboradors, entrellaçant-se i influenciant-se amb el repte de buscar l’excel·lència i l’art total en les seves creacions.

Samfaina de Colors és passió i compromís amb la cultura, l’educació i la societat, dues armes d’inclusió i transformació social que aporten felicitat i llibertat de pensament. Reivindica la cultura d’arrel mediterrània com a font d’inspiració i la situa a l’abast de tothom sense barreres ni condicionants, una manera de contribuir a la creació de nous públics per a la cultura.

Samfaina de Colors és un referent en les arts escèniques per a públic familiar a Catalunya. Ha creat 24 espectacles en 34 anys de trajectòria, ha enregistrat 9 CD, ha fet 5.732 funcions i ha rebut l’aplaudiment unànime de més de 2,5 milions d’espectadors.

Els darrers espectacles Andròmines (2021) i Sense lluna (2022), marquen un punt d’inflexió en les creacions de Samfaina de Colors, ja que aposten per un major risc artístic i per la internacionalització de la companyia. Com a conseqüència d’aquesta nova visió el 2022 es reformula l’espectacle De bracet (2009) per donar una major riquesa artística i escènica. Aquests són els espectacles que actualment estan en gira.

Per al 2023, Samfaina de Colors inicia una nova línia de treball amb l’estrena de Música, llums i ombres, el taller de l’espectacle Sense lluna, que enriqueix i innova la tasca artística de Samfaina de Colors per crear nous públics actius.

Samfaina de Colors, des dels seus inicis, col·labora en diferents iniciatives socials, aportant música, cultura i felicitat als infants més desafavorits de casa nostra i d’arreu del món. Ha treballat, entre d’altres, amb els Amics del Poble Sahrauí i amb Pallassos Sense Fronteres.

El 2015 el Palau de la Música Catalana encarrega a Samfaina de Colors la direcció musical i interpretació de la música en directe del Trencadís de cançons, un espectacle coproduït pel Palau de la Música Catalana i la Factoria Mascaró el 2001, que realitza 20 funcions anuals a la Sala de Concerts d’aquest temple de la música.

Copyrights © 2024 - Tots els drets reservats.