LA BALDUFA, CIA. DE COMEDIANTS

baldufa@labaldufateatre.com
Població
Lleida

La Companyia de Comediants La Baldufa neix a Lleida, l’any 1996.

Els objectius principals de la companyia són oferir espectacles d’alta qualitat artística; crear espectacles multidisciplinaris, utilitzant el màxim de recursos teatrals; oferir espectacles per a tots els públics, però majoritàriament per al públic infantil, i crear espectacles ideològicament compromesos amb els valors de solidaritat, tolerància i respecte.

01/10/2020 — La Baldufa rep el Premio Nacional de Artes Escénicas para la Infancia y la Juventud 2020, atorgat pel Ministerio de Cultura y Deporte del Gobierno de España. Es tracta d’un premi a la trajectòria de la companyia, que en destaca: la «concepció de l’espectador com a ésser capaç, crític i reflexiu sigui quina sigui la seva edat», i la capacitat de crear universos «de gran riquesa poètica visual».

La companyia ha estat present en centres importants de l’estat com el Teatre Nacional de Catalunya, el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, el Museu Nacional d'Art de Catalunya, el Teatre de la Llotja de Lleida, el Teatro de la Abadía de Madrid, entre altres, i festivals com FETEN de Gijón, Teatralia de Madrid, GREC — Festival de Barcelona, Temporada Alta de Girona, Fira Tàrrega, Fira de Titelles de Lleida, Mostra Igualada, Fira Mediterrània de Manresa, Titeremurcia, Festival Internacional de Mim de Sueca, FIET de Vilafranca de Bonany, entre altres, havent despertat més d’una rialla en milers de persones.

En els darrers anys, La Baldufa ha participat o aviat participarà en reconeguts escenaris o festivals internacionals d’Europa [França, Itàlia, Alemanya, Anglaterra, Portugal, Bèlgica, Hongria, Països Baixos, Àustria, Dinamarca, Polònia, Finlàndia, Noruega, Luxemburg, Romania, Suïssa, Irlanda del Nord i País de Gal·les] i de fora del continent europeu [Mèxic, Xina, Costa Rica i Xile].

Actualment i des de 2008, La Baldufa organitza el Festival Esbaiola’t a les Valls d’Àneu, un festival teatre al carrer i per a tots els públics, als Pirineus.

La Baldufa està associada a CIATRE, a la TTP i a ASSITEJ.

Copyrights © 2022 - Tots els drets reservats.

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /homepages/31/d525806045/htdocs/fundacioxarxa.cat/companyia.php:296 Stack trace: #0 {main} thrown in /homepages/31/d525806045/htdocs/fundacioxarxa.cat/companyia.php on line 296