COMPANYIA DE COMEDIANTS LA BALDUFA

Telèfon
Població
Lleida

La Baldufa sentim el teatre com un compromís envers la societat, i per això, creem espectacles que puguin interpel·lar el públic d’una manera o una altra. Creiem que el teatre, com la cultura, ha de servir per a fer-nos persones més empàtiques, crítiques i humanes. A l'hora de crear, mesclem aquest compromís social amb un món visual propi: "l'estètica Baldufa", que posem al servei de la dramatúrgia.

El clown i el teatre gestual són els estils en què ens sentim més còmodes, però també ens agrada fer mestissatge artístic i barrejar diferents disciplines. El nostre procés creatiu és llarg i global. Cuinem els espectacles a foc lent i, en el procés de producció, intentem fer residències i tancaments en teatres per submergir-nos de ple en la creació i generar vincles amb el territori que ens acull. Tot això, envoltant-nos sempre d'un equip de primer nivell, tant de gestió com artístic, que ens fa créixer dia a dia com a companyia.

Sens dubte, som militants del teatre per a tots els públics i creiem fermament en el valor que tenen els nens i les nenes en la societat. És durant la infantesa que es forma el concepte artístic i cultural de les persones, és per això que la creació dirigida als infants i famílies ha de ser de qualitat, rigorosa i contemporània, al mateix nivell que la que es dirigeix als adults. Per això, i perquè pensen que és important defensar els drets culturals, som membres de les associacions CIATRE, TTP i ASSITEJ.

L’any 2020 tenim l’immens l’honor de rebre el Premio Nacional de Artes Escénicas para la Infancia y la Juventud 2020, atorgat pel Ministerio de Cultura y Deporte del Gobierno de España. Es tracta d’un premi a la trajectòria de la companyia, que en destaca: la «concepció de l’espectador com a ésser capaç, crític i reflexiu sigui quina sigui la seva edat», i la capacitat de crear universos «de gran riquesa poètica visual».

Durant aquests anys hem pogut actuar en nombrosos escenaris i festivals nacionals, com el Teatre Nacional de Catalunya, el Gran Teatre del Liceu, La fira del Teatre al Carrer de Tàrrega, el Festival Grec de Barcelona o la Fira de Titelles de Lleida, així com en nombrosos festivals europeus i internacionals. També hem realitzat diverses residències internacionals i hem estat presents en la majoria de circuits i xarxes teatrals catalanes i de l’estat espanyol.

Des del juliol de 2008, La Baldufa organitzem el Festival Esbaiola't a les Valls d’Àneu, un festival d’arts escèniques per a tots els públics als Pirineus Catalans. La idea del festival és oferir cultura de qualitat per als infants i les famílies en general. Per aquest motiu, cerquem que els espectacles que s’hi vegin tinguin una alta qualitat artística i no siguin productes gaire habituals als circuits i a les programacions de les comarques de l’Alt Pirineu.

Fruit de la inquietud social que ens empeny, també fa anys que duem a terme petites accions socials i culturals al barri on tenim el local, una zona amb alt índex de migrats, pobresa i exclusió social. Des de l'any 2022 també hi duem a terme el Festival Enre9, amb l'objectiu d'empoderar i dinamitzar la zona i els seus habitants.

Copyrights © 2024 - Tots els drets reservats.