Aniversaris

15 anys de XARXA

La Fundació Xarxa va celebrar, l’any 2010, els 15 anys del seu naixement. Abans però, moltes de les programacions per a infants ja existien a través del moviment Rialles.

Els 15 anys de Xarxa es van celebrar amb un cap de setmana de teatre i activitats. Dissabte 13 de novembre es realitzà una gala, on es va poder sentir el testimoni dels creadors del moviment, els impulsors de La XARXA, i representació institucional de la plana cultural catalana.

L’acte, conduït per Tomàs Molina, que durant uns anys va pertànyer al grup xarxa de Badalona, va estar amenitzat per la música de Pep López. Durant l’hora de gala, molts infants van pujar a l’escenari per compartir moments màgics.
Diumenge, 14 de novembre es va realitzar una marató d’espectacles, amb la participació d’una trentena de companyies oferint un tast de cadascun dels seus espectacles. Trenta companyies més van participar-hi a través de talls de vídeo tot felicitant l’aniversari. L’acte va ser presentat per Anna Roca i Marcel Gros.

Llibre 15 anys de Xarxa

Dins el marc de La Mostra d’Igualada 2011, es va presentar el llibre “Fundació Xarxa, 15 anys programant teatre per a infants a Catalunya”. Un llibre commemoratiu amb la participació de Vicenç Villatoro, Salvador Cardús, Manuel Molins, Josep M. Terricabras i altres persones vinculades a Xarxa. El volum exposarà una panoràmica de l’evolució de la Fundació, des de la seva constitució.

25è aniversari grup Xarxa de Mollerussa

Coincidint amb el 15è aniversari de la Fundació, Xarxa Mollerussa va celebrar també el seu 25è aniversari de programació de teatre per infants (els 15 anys de Xarxa i els 10 anteriors com a Rialles).

Diumenge es va fer un dinar amb gairebé 400 persones vinculades a Xarxa, i amb l’actuació del Mag Lari. A la tarda es va fer una representació teatral al Teatre l’Amistat.

40 anys de programació familiar a Terrassa

Terrassa va celebrar diumenge, 21 d’abril de 2013, el 40è aniversari del grup Xarxa. 40 anys ininterromputs de teatre per a infants i famílies, primer de la mà de Rialles, més tard amb La Xarxa.

L’acte va acollir el testimoni dels creadors del moviment, en Josep M. Font i en Francesc Clua, els qui recordaven amb nostàlgia com es va endegar aquest projecte i com es va estendre a la resta de poblacions catalanes.
Un acte conduït per l’actor Albert Vinyes qui, amb clau d’humor, va presentar la celebració d’una manera molt distesa i alegre, amb la participació del públic i amb la interacció del grup Harpo’s Band, els quals van donar el toc musical, a cop de dixie, a la celebració.

Aquest aniversari va comptar també amb la presència i paraules dels diferents coordinadors del grup local de Terrassa, així com les de Pere Fontanet, coordinador del Moviment Rialles de Catalunya de l’any 1980 a 1995, Marta Huguet, actual coordinadora de Xarxa Terrassa i en Jaume Amigó, president de la Fundació Xarxa. No hi va faltar tampoc la representació institucional, de la mà de la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Terrassa, Carme Labòria, de la Mireia Hernàndez, diputada adjunta i de’n Joan Francesc Ainaud, subdirector general de Promoció Cultural de la Generalitat de Catalunya. Tots tres amb unes paraules que van passar des l’experiència del nen/a rialles que un dia varen ser, fins a l’agraïment i importància de recolzar el projecte Xarxa i de voluntariat, per l’apropament de la cultura als infants d’avui.

35 anys de programació a Manresa

Imagina’t-Xarxa Manresa celebra, aquest 2013, el seu 35è aniversari programant espectacles per a infants i famílies. El passat mes d’abril es va celebrar, al teatre Kursaal de Manresa, un espectacle,de la mà dels manresans Marcel Gros i Teatre Mòbil i amb la participació de les companyies Únics Produccions, L’Estaquirot, L’Estenedor, Roger Canals i Farrés Brothers, posant en escena l’espectacle TREN-TA-35, fet a mida i per l’ocasió.

La sala gran del teatre Kursaal de Manresa va omplir-se amb els fidels espectadors de la Xarxa Manresa i molts amics i xarxers d’altres localitats. Tot seguit, i en un acte a porta tancada amb els voluntaris de les poblacions xarxa i els impulsors i antics voluntaris de Xarxa Manresa, es va recordar els inicis del grup amb el pas d’un vídeo amb fotografies d’allò més emotives. Finalment hi va haver un sopar en el mateix escenari del Kursaal.

Copyrights © 2024 - Tots els drets reservats.