La Mostra Igualada i la MITMO. Això sí que és un espectacle!

Aquest abril hem pogut gaudir d’un ampli ventall d’obres. I tot gràcies a la Mostra d’Igualada durant els dies 11, 12, 13 i 14 d’abril i del MITMO el 12, 13 i 14 d’abril. La Fundació Xarxa estem agraïts i agraïdes de poder formar-hi part i d’assistir-hi amb gust. Sempre al costat de la cultura.

El dia 11 d’abril es va inaugurar la fira de referència de les arts escèniques a la capital d’Anoia, Igualada. La Mostra Igualada celebrava la seva 35a edició. Com cada any, la Fundació Xarxa vam ser-hi amb una representació de 21 Grups Xarxa Locals per veure com els programadors i companyies de tot el país es relacionen i treballen junts per fomentar l’espectacle familiar. Amb diversitat d’espectacles, de xerrades informatives, projectes artístics relacionats amb l’educació, titelles... Aquest aparador visual continua apostant per l’espai públic com a escenari amb espectacles gratuïts i oberts a tothom. Considerada Mercat estratègic de Catalunya des del 2013, és organitzada per l’Ajuntament d’Igualada i el Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) de la Generalitat de Catalunya.

Un dia després, el 12 d’abril, la MITMO arriba per enamorar a tot el Mollet del Vallès amb la seva 17a edició en l'apassionant món dels titelles. Impulsada per la companyia local Galiot Teatre i organitzada de manera conjunta amb l'Ajuntament, s'ha pogut celebrar una infinitat d’espectacles de titelles a càrrec de companyies especialitzades.

Totes dues mostres catalanes són un aparador visual amb prestigi. Són l’exemple perfecte que les arts escèniques no han de morir mai.

Enhorabona! Continuem teixint xarxa, programant i apostant per la cultura.

Terrassa, 15 d'abril de 2024.

Exposició de la “Guia pràctica per a un patronat efectiu”

La Fundació Xarxa vam assistir el 10 d’abril a la presentació de “Guia pràctica per a un patronat efectiu. Liderant fundacions al segle XXI”. L’acte va tenir lloc a La Pedrera (Barcelona) per part de la Coordinadora Catalana de Fundacions.

A les 16:00 h es van obrir les portes per les acreditacions d’assistents i un bon cafè d’acolliment. La presidenta de la CCF, Eugènia Bieto i l’honorable senyora Gemma Ubasart, consellera de Justícia, Drets i Memòria van donar la benvinguda. Posant sobre la taula els objectius i els continguts de la protagonista de la tarda: la guia pràctica per a un patronat eficient.

El torn de paraula va passar a la Sara Pérez, gerent de la CCF juntament amb altres aportacions de persones que han fet possible la redacció de la publicació. Com l’Elena de Carandini, presidenta de la Fundació Comunitària Raimat Lleida i el Jaume Duran, el director de la Fundació Sanitària Mollet. Frederic Cusí i Marc Botella, els consultors d’Inpacte i Helena Solano, responsable de l’Àrea Jurídica de la CCF, també van pujar a l’escenari.

El punt final del discurs va ser a càrrec de Carles Ribas, director adjunt de la Fundació Catalunya La Pedrera.

L’acte no era exclusivament per al Patronat sinó que també estaven convidats càrrecs directius del tercer sector, organitzacions, gerents i directors/es de les fundacions. Aquesta coneixença de la guia tenia a veure des de la governança fins a la responsabilitat jurídica d’un patró o patrona.

Ens quedem amb tots els consells i noves informacions que es recullen en aquesta guia pràctica de patronat. Moltes gràcies per la invitació!

Terrassa, 12 d'abril de 2024.

La Gala dels Premis de la Crítica

El passat dilluns 18 de març, la Fundació Xarxa vam assistir a la XXVI edició dels Premis de la Crítica de les Arts Escèniques al Teatre Romea de Barcelona.

QUÈ SÓN? Els Premis de la Crítica d'Arts Escèniques reconeixen els professionals i les produccions catalanes de les arts escèniques que durant l'any anterior hagin estat especialment valorats per la crítica. QUI FORMA PART DEL JURAT? Són professionals que exerceixen la prescripció escènica en mitjans escrits, audiovisuals o digitals.

La gala va ser presentada per Jofre Font i Laura Contreras. I la primera petjada a l’escenari va ser amb l'actuació musical de la 'drag' Jèssica Pulla. A continuació, l’atorgament dels premis per categories. Des de la Fundació Xarxa estem molt contents i contentes perquè en la categoria Circ, Roi Borrallas amb “Solo”, va guanyar. Enhorabona!!! També felicitar a la resta dels guanyadors i guanyadores:

• "L'alegria que passa", el musical de Dagoll Dagom es va endur cinc guardons aconseguint el premi al musical, a l'actor i l'actriu de musical (per a Eloi Gómez i Àngels Gonyalons, respectivament), a l'adaptació/dramatúrgia (per a Anna Rosa Cisquella, Andreu Gallén, Ariadna Peya i Marc Rosich) i a la música original/adaptada (per a Andreu Gallén).
  • Amb dos premis, a direcció (Carlota Subirós) i Espai Escènic (Max Glaenzel), "La plaça del Diamant" del TNC.
  • "Vudú (3318) Blixen" d'Angélica Liddell en la categoria de millor espectacle de teatre.
  • "Cavallet de mar o el peix invisible", va guanyar el premi Novaveu per part de la crítica jove i el Revelació per al seu autor, Pau Coya.
  • "Le congrès ne marche pas" de La Calòrica, reconeguda amb el premi de millor vestuari, per a Albert Pascual.
  • La distinció de millors protagonistes se la va endur Laia Marull per "Love, Love, Love" i Andreu Benito per "L'home del teatre".
  • Els millors intèrprets de repartiment van ser Paula Malia de "La nostra ciutat" i Quim Àvila per "Tots eren fills meus".
  • "A beginning_expanded version", d'Aurora Bauzà i Pere Jou Premi a millor espectacle nacional en la categoria de dansa.
  • En teatre familiar, l'obra premiada va ser per "Anti-ka" del projecte Cia. Ortiga.
  • En la categoria d'arts de carrer el premi va ser per "Plata", del Col·lectiu Big Bouncers.

Per saber més, clica. Ens veurem l’any que ve.

Terrassa, 21 de març de 2024.

Cap butaca buida, el sant jordi de les arts escèniques 2024

“Que no quedi cap butaca buida!“ Aquest va ser l’objectiu de l’esdeveniment sense precedència celebrat el passat dissabte 16 de març. Amb record d’assistència! Un total de 55.583 butaques de les 60.000 disponibles a tota Catalunya representant un 92% d’ocupació. Quin èxit i quin goig!

Amb tan sols 24 hores Catalunya es va convertir en la capital mundial de les arts escèniques. Tots els teatres catalans van voler formar part de la iniciativa Cap Butaca Buida. Impulsada per Adecta, Time Out, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. Sense oblidar-nos del suport incondicional dels espectadors i espectadores que ho van fer possible.

La Fundació Xarxa vam aportar el nostre granet cultural programant: Jocs de Fusta de Festa i Fusta, On, Com, Aigua? de Cia. Natalia Quintana, El cargol i l'herba de poniol de la companyia Sgratta, Enchantée de Màgia Melanie i La veritable història dels tres porquets de Xip Xap. Moltes gràcies als Grups Xarxa Locals, les companyies i les famílies per assistir-hi.

Finalment, expliquem que aquesta proposta cultural també és solidària. Adetca destinarà un 2% de la recaptació total a Pallassos sense fronteres, pel seu vessant humanitari i la seva labor de millora social. “Cap butaca buida, cap poltrona buida”, paraules textuals de Toni Albaladejo, encarregat del projecte i vicepresident d’Adetca.

Felicitats de nou i l’any que ve més i millor. Anoteu a l’agenda que el 22 de març del 2025 teniu cita!!!

Terrassa, 19 de març de 2024.

Reunió patronat amb trobada xarxera 2024

Una assemblea obligada que no s’hauria de perdre mai.

Així subtitularíem la Reunió anual de Patronat amb trobada xarxera d’aquest 2024. El passat dissabte 16 de març, Guissona ens va obrir les portes de l’Ateneu per celebrar un dels actes més importants a la Fundació Xarxa, la Reunió de Patronat amb trobada xarxera.

Ateneu Guissona

Durant la reunió vam rendir comptes de l'any 2023. Vam presentar i aprovar les accions per al 2024 i vam organitzar una taula rodona. Un debat per escoltar-nos i parlar sobre la captació de nous col·laboradors i de públic i d’emfatitzar sobre la importància del voluntariat amb un bon pla de relleu.

També mencionem la nova incorporació d’Ainhoa León Roig com a responsable de l’àrea de comunicació. Gràcies! I gràcies a Alba Roig, per la feina ben feta.

Tot això al cor de l’Ateneu però i fora? A l’exterior vam poder gaudir dels Jocs de fusta de Festa i Fusta i de l’espectacle On, Com, Aigua? de Cia. Natalia Quintana. Les risses, el bon ambient, la familiaritat i les ganes de teatre hi eren presents.

Tant de xarrar va donar peu a un bon dinar xarxero i de retrobaments físics que tanta falta fan!!!  I de postres... Tarda xaxera amb l’espectacle El cargol i l’herba de poniol a càrrec de la companyia Sgratta.

Agrair de tot cor al Grup Xarxa de Guissona per l’acollida i el bon tracte i esperem l’any que ve a ser-hi més. Mil gràcies a tothom!

Terrassa, 19 de març de 2024.

La Fundació Xarxa publica la seva ‘Petita història’ amb Editorial Mediterrània

La reconeguda dibuixant, Pilarín Bayés, ha posat color a més de 25 anys de trajectòria de l’entitat cultural