Del 12 al 14 de maig Gavà ha rebut titelles de tot el món

L’Ajuntament de Gavà i La Xarxa van organitzar del 12 al 14 de maig la 27a edició del Festival Internacional de Titelles de Gavà amb la gran novetat d'enguany: l'estrena de la web específica del Festival.

Aquesta 27a edició es va iniciar amb els parlaments de l'alcadessa de Gavà i la conferència inaugural el divendres 12 a les 18h al Espai Escenic Maragall amb el títol: "Educació en valors i creativitat. El viatge de l’infant i el jove a través de la formació en valors i l’experiència artística".

La conferència la va impartir l’actor, director i dramaturg Jorge Picó. La conferència va parlar sobre els valors del teatre per a què la infància no s’infecti de banalitat i nihilisme, i de com la cultura és l’eina per afrontar aquests temps de canvis en els quals més es necessiten projectes humanistes amb valors. Picó és el fundador de Ring de Teatro, guanyador del Max al millor autor en català per Non Solum l’any 2005 (co-creada amb Sergi López), i que estrenarà aquest agost In the wars de Juliet O’Brien a Nova Zelanda.

Va reflexionar sobre la cultura que estem vivint, una cultura d'aparadors, del present permanent, de la novetat, de la felicitat i quin paper hi juguen les emocions, l'educació i el teatre. Com aquest ha de produir imatges de qualitat, d’alçada ètica i espiritual. Com ha de plantejar preguntes als nens, on els personatges siguin brúixoles educatives.

Debat FITGavà 12-5-17

Un cop finalitzada la conferència, es va iniciar un debat on hi van participar, a més de Jorge Picó, Giorgio Pupella (Fundador de la Companyia Pupella-Noguès membre actiu de Odradek centre Occità de recerca en les arts de la marioneta) i Daniel Gol (Director artistic de Teatrodistinto, companyia Piamontesa de experimentacio artistica). Tots ells compten amb una trajectòria professional i artística que els ha permès treballar a l’entorn de l’infant i el jove en el decurs de la seva formació com a persones al voltant de l’art. Van debatre sobre els processos de creació, la importància del relat, els diferents punts de vista del nen i el jove, les pregunten que es fan.

L'acte es va acabar amb un bon berenar que donaria pas a un gran cap de setmana on van representar 31 funcions de companyies vingudes de diferents punts del planeta com Itàlia o França en 10 espais diferents de la ciutat.

Notícia de Gavà TV sobre el 27è FITGavà