Els infants exigeixen més teatre

Per celebrar el Dia Internacional de la Família, Fundació Xarxa va realitzar una enquesta entre els espectadors dels més de 60 Grups Xarxa distribuïts per tot el territori.

Els resultats de l’enquesta mostren com el 94% dels infants que assisteixen als espectacles de Fundació Xarxa tenen entre 0 i 10 anys. Una dada que també defineix la tendència del públic és que tot i ser petits, volen gaudir més dels espectacles: el 88,8% dels infants que han respost a l’enquesta afirmen que voldrien anar més sovint al teatre.

“Ens agrada molt veure un públic tant jove i que cada cap de setmana omple els teatres de tot el territori. Veure com gaudeixen les famílies de la nostra cultura és el resultat de la feina de grups de voluntaris des de fa més de 45 anys. Veure que un públic tant jove demana als pares anar més sovint al teatre és un orgull i és una mostra que encertem els espectacles que programem des de Fundació Xarxa” apunta Isabel Arias, presidenta de Fundació Xarxa.

L’enquesta també ha incidit en com els pares aprofiten del temps d’oci del nucli familiar sense els més petits: més del 80% dels pares van menys d’un cop al mes a un museu, veu una pel·lícula, va al teatre o gaudeix d’un concert.

Aquesta tendència s’inverteix en el moment en que la família realitza les activitats culturals tots junts. Gairebé el 60% de les famílies van al cinema, visiten museus o van a concerts més d’un cop al mes. Pel que fa al teatre, més del 70% de les famílies assisteixen sovint al teatre amb els més petits.

“Es enriquidor veure com pares i fills aprofiten els espectacles familiars de Fundació Xarxa per gaudir d’una activitat tots junts i crear els vincles del nucli familiar. Després de tota la setmana dels pares treballant i els infants a l’escola, els espectacles de Fundació Xarxa es converteixen en el punt de trobada entre els membres de la família per gaudir junts”

Gràfica 2 enquesta Dia de la Família 2019Gràfica 3 - Enquesta Dia de la Família 2019