COMUNICAT OFICIAL - Condemnem els casos de presumpte assetjament a l’Institut del Teatre - 23/02/2021

Davant dels casos d’assetjament sexual i d’abús de poder que, presumptament, s’han comès a l’Institut del Teatre durant els darrers 30 anys, i que aquests dies han sortit a la llum, des de la Fundació Xarxa volem reiterar el nostre total rebuig a aquest i a qualsevol mena d’assetjament i discriminació per raó de sexe, orientació sexual i/o identitat de gènere.

Així mateix, volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat amb totes les persones que han estat víctimes d’aquests abusos i que s’han atrevit a alçar la veu i denunciar les vexacions viscudes. Desitgem que la vostra valentia tingui una resposta ferma i que serveixi d’exemple a totes les persones que han viscut o viuen aquesta situació per sortir-se’n i parar els seus agressors.

Estem convençuts que des de l’Institut del Teatre es prendran totes les mesures pertinents per frenar aquesta situació i garantir que casos com aquests no es tornin a produir al centre. Confiem també que la Justícia farà la seva feina i actuarà en conseqüència.

Com a persones que estimem la cultura i que creiem en el teatre com a eina de transmissió de valors i d’una ciutadania més crítica i més lliure, esperem també que tot el sector es mantingui unit i ferm en el rebuig a qualsevol mena de discriminació o abús, posant totes les eines i recursos necessaris per prevenir qualsevol mena d’assetjament.

Fundació Xarxa d’Espectacle Infantil i Juvenil de Catalunya

Terrassa, 22 de febrer de 2021