NOTA INFORMATIVA - Amb motiu del 25è aniversari de la creació de Fundació Xarxa

La Fundació Xarxa programa més de 40 espectacles de teatre familiar arreu de Catalunya durant el mes d’octubre

• Les propostes inclouen espectacles de teatre, pallassos, circ, musicals i titelles que arribaran a les quatre províncies catalanes
  • Es tracta d’una iniciativa impulsada pels voluntaris de la Fundació Xarxa que busca acostar la cultura a la societat i, especialment, als infants i joves

Amposta, Martorell, Tremp, Gavà, Igualada, Palafrugell... Fins a 36 municipis d’arreu de Catalunya podran gaudir durant tot el mes d’octubre dels més de 40 espectacles familiars que la Fundació Xarxa ha programat coincidint amb el 25è aniversari de la seva creació. Amb aquesta iniciativa, l’entitat té l’objectiu d’acostar la cultura a la població i transmetre l’interès pel teatre al públic infantil i juvenil.

Només durant el primer cap de setmana d’octubre, els dies 1, 2 i 3, més d’una vintena de poblacions catalanes tindran accés a les propostes que els Grups Xarxa han organitzat i en les quals hi seran representades arts escèniques molt diverses. Des de pallassos, circ, teatre, dansa o titelles, els espectacles estaran protagonitzats per algunes de les companyies professionals de referència dins el sector.

Segons destaca Lluís Hereu, president de la Fundació, “la raó de ser de la nostra entitat continua tenint vigència 25 anys després. Com a societat hem de garantir que tothom tingui accés a la cultura i, molt especialment, transmetre als més petits els valors que el teatre familiar representa”. En aquest sentit, des de l’entitat reiteren que la crisi de la Covid-19 no només afecta la indústria cultural, sinó que també posa en perill l’accés a la cultura d’una part de la ciutadania.

Consulta tots els espectacles aquí:

Fundació Xarxa

Fundada l’any 1995, és una entitat que promou la llengua i la cultura catalanes a través de les arts escèniques. Amb l’objectiu d’acostar el món del teatre a un públic infantil, juvenil i familiar ampli, La Xarxa impulsa l’accés a la cultura com a eina de pensament crític i empoderament ciutadà. Actualment, la fundació aplega una cinquantena de grups i més de 300 voluntaris, repartits en 24 comarques catalanes, que treballen per fer arribar els seus espectacles arreu del territori.