Recupera els millors moments del Tast 2021

Aquí pots recuperar els millors moments del tast 2021:

Vídeo Tast 2021

Fotos Tast 2021

Més d’un centenar de programadors culturals d’arreu de Catalunya s’han donat cita, a la desena edició del Tast d’espectacles familiars celebrat a Sant Feliu de Llobregat i organitzat per la Fundació Xarxa. Els assistents han pogut visionar més d’una vintena de propostes de companyies professionals, a més de poder participar en les converses breus que han compartit amb els artistes. Així, la iniciativa ha recuperat enguany el seu format presencial, consolidant-se com a punt de trobada per al sector del teatre familiar.

Les propostes representades amb un tast de deu minuts han estat seleccionades per la Comissió Assessora d’Espectacles de La Xarxa d’entre més de les 60 candidatures rebudes. Joan Lorenzo, cap de l’àrea d’espectacles de l’entitat i membre d’aquesta comissió, ha explicat que la tria “respon a criteris de qualitat, de diversitat d’arts escèniques i també a propostes que siguin noves per al circuit”. De fet, segons explica Lorenzo, l’objectiu principal del Tast és el de ser un aparador per a les companyies artístiques i que els programadors puguin portar aquestes propostes als escenaris dels seus municipis.

Marcel Gros, que celebra 40 anys dalts dels escenaris, ha estat l’encarregat d’encetar aquesta desena edició, actuant el matí i a la tarda i fent un avanç del seu nou espectacle. Com a principal novetat, el Tast també ha comptat amb un circuit exterior amb un tast de quatre espectacles. LaBú Teatre, JAM, la companyia DeLiri, la Cia Passabarret, Ton Muntané i Pentina el Gat són alguns dels noms que han passat pels escenaris i carrers de Sant Feliu de Llobregat al llarg de la jornada.

Un format híbrid: les propostes, també a l’aparador digital

Després de l’èxit aconseguit l’any passat gràcies a l’aparador digital, els impulsors també han mantingut aquesta plataforma en la qual els espectacles seleccionats estaran disponibles al llarg de tot l’any al web del Tast i també a través del portal de la Fundació, en la secció específica del Tast. En aquest espai, programadors i públic poden consultar tota la informació d’interès sobre els espectacles triats (tràiler, durada, sinopsi, etc.) i posar-se en contacte amb les companyies.

Així, la Fundació Xarxa continua compromesa en la difusió d’espectacles familiars, per continuar oferint un ventall d’arts escèniques de qualiat al public infantil i per gaudi de tota la família, fent costat al sector. Lluís Hereu, president de la Fundació, assenyala que “els professionals del sector continuen necessitant el nostre suport. Malgrat que sembla que hem recuperat la normalitat, no podem oblidar que la pandèmia ha tingut conseqüències molt greus tant per als artistes com per a tots aquells professionals involucrats, i el nostre public continua necessitant gaudir de les creacions artistiques que aquests ens ofereixen”.

Aquest Tast coincideix, a més, amb el 25è aniversari de la Fundació que, per celebrar la fita ha organitzat múltiples activitats i festes durant tot l’any. En el decurs del passat mes d’octubre, els diferents grups de La Xarxa van programar més d’una quarantena d’espectacles arreu de Catalunya i està previst que al llarg de tot el curs es portin a terme altres accions.