L'Estaquirot Teatre guardonat amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya 2023

L'Estaquirot Teatre, una de les companyies més emblemàtiques i estimades de Catalunya, ha rebut la Creu de Sant Jordi atorgada per la Generalitat de Catalunya. Aquest guardó és considerat un dels més importants en reconeixement als serveis destacats en la defensa de la identitat i la contribució cívica i cultural de Catalunya.

L'Estaquirot Teatre, companyia que forma part del catàleg de la Fundació La Xarxa, ha estat reconeguda per la seva excepcional trajectòria en el món del teatre de titelles. Fundada l'any 1973, aquesta companyia ha dedicat gran part del seu compromís artístic a la creació d'espectacles per al públic familiar, fusionant de manera única els llenguatges dels actors amb els titelles.

El reconeixement a l'Estaquirot Teatre és un testimoni de la seva contribució al teatre català i al seu compromís envers la promoció de l'art i la cultura. Amb una trajectòria que ha abraçat cinquanta anys de dedicació i creativitat, aquest guardó arriba en un moment significatiu ja que l'Estaquirot Teatre ha anunciat la seva retirada dels escenaris després d'aquesta temporada. Serà, doncs, un homenatge i reconeixement a una companyia que ha marcat la història del teatre de titelles a Catalunya.

Des de la Fundació La Xarxa, volem felicitar a l'Estaquirot Teatre per rebre la Creu de Sant Jordi! Aquest premi és un merescut reconeixement a la vostra destacada trajectòria i contribució al món del teatre de titelles. Durant més de cinquanta anys, heu entusiasmat i captivat públics de totes les edats amb les vostres produccions úniques.

11/05/2023