La Fundació Xarxa assisteix a l’acte d’entrega dels Premis Nacionals de Cultura (CoNCA) 2023

Des de La Fundació Xarxa hem assistit a l'entrega dels Premis Nacionals de Cultura (CoNCA), un acte de reconeixement a l'excel·lència en el camp cultural. L'esdeveniment ha tingut lloc aquest divendres 2 de juny i ha reunit a destacats professionals i personalitats del sector.

Aquesta iniciativa té com a objectiu destacar i premiar la tasca realitzada per aquells artistes, creadors i organitzacions que han contribuït de manera significativa a la cultura en diverses àrees. Els premis abasten diversos camps, com ara l'art, la música, la literatura, el teatre i la dansa, entre altres.

Entre els guardonats d'aquest any es troben figures emblemàtiques com Joan Manuel Serrat, reconegut cantautor i poeta. També destaquen Dolors Udina, en el camp de les lletres, Joan-Pere Viladecans, en l’àmbit de les arts plàstiques, i el Festival Eufònic, en l’àrea d’arts sonores, visuals i digital-performatives.

Dintre del camp de les arts escèniques, volem destacar a la guardonada Alba Sarraute, pallassa, directora d'espectacles de Circ i codirectora de la Fira Trapezi, ja que és el premi més proper a l’activitat de La Xarxa. En el seu discurs, Sarraute ha reivindicat amb força la importància d’omplir els teatres de circ i ha afirmat que "el circ, les dones i la maternitat necessiten aquesta visibilització".

L'assistència de la Fundació Xarxa a aquest acte permet reafirmar el nostre compromís amb la cultura i l'aposta per fomentar l'accés i el gaudi de les arts escèniques. Participar en esdeveniments d'aquesta magnitud contribueix a enfortir els vincles amb el sector cultural i consolidar el paper de la Fundació com a promotor de la cultura i la llengua catalana. Així, estem orgullosos de formar part d'aquesta celebració i compartir l'esperit i els valors que promouen aquests premis.