Campanya Escolar

L'any 2004, de la mà de les àrees d’educació i cultura de la Diputació de Barcelona i amb el concurs dels ajuntaments de la comarca del Baix Llobregat, va néixer a la Fundació Xarxa la primera campanya d'arts escèniques per a centres educatius L'Escola Va de Bolo. Des de llavors han passat nou edicions, i ja comencem a programar la desena. Pel camí va néixer també la campanya Anem a Veure Teatre, amb la participació de l'Ajuntament de Banyoles i les escoles del Pla de l'Estany, i el programa L'Escola Va de Bolo - Tallers a l'Aula, amb una oferta de tallers d'arts escèniques en horari lectiu oberta a totes les escoles de Catalunya.

En aquests deu anys, més de cent-cinquanta espectacles han possibilitat als espectadors escolars d’assistir al teatre com una activitat de formació de nous públics, però també i sobretot, com una experiència de coneixement de diverses disciplines escèniques. Tanmateix però, la constant voluntat de millora dels que treballem a la Fundació Xarxa no ens deixa descansar a l’hora de buscar les propostes escèniques de més qualitat artística i que més s’adeqüen als cicles educatius.

El fet d'anar al teatre ha de suposar, per a tots els alumnes, un experiència en sí mateix i no pas una prolongació de la classe.

A la Fundació Xarxa sabem que els bons hàbits necessiten temps perquè s’assentin. Seguim confiant en els nostres programes i amb el professorat. Seguirem treballant per aconseguir més espectadors satisfets de l’espectacle que han vist, i perquè tota la cadena que intervé en una campanya escolar (administracions, organització, companyia, teatre, escola i AMPA), sigui la suma de voluntats per a un alumne content, amb ganes d’anar al teatre... i de tornar-hi!